Descarca documentele necesare (clik pe link-urile de mai jos):

Formular de comunicare a evenimentului

Decizie comisia de cercetare a evenimentului

Formular declaraţie (pentru victime si pentru  martori)

Adresa catre spitalul unde a fost ingrijit accidentatul

FIAM (completat de seful comisiei de cercetare)

 

Documentele care trebuie sa fie cuprinse in dosarul de cercetare (clik pe link-urile de mai jos):

Continutul dosarului de cercetare

 

Cercetarea evenimentului urmat de incapacitate temporară de muncă se va încheia în cel mult 10 zile lucrătoare calculate de la data producerii. Daca nu se poate finaliza in termenul legal , se solicitata prelungire, facandu-se mentiune despre aceasta in cap.C din procesul verbal de cercetare . (EX:  Cu adresele  nr. ......../..................., ......../..................., s-a solicitat, în conformitate cu prevederile legale, prelungirea termenului de cercetare, iar cu adresele nr.  ......../..................., ......../................... s-a aprobat prelungirea termenului de cercetare - vezi anexele nr......... ........).

Cercetarea evenimentelor se va finaliza cu întocmirea unui dosar care va cuprinde:

  1. opisul actelor aflate în dosar;
  2. procesul-verbal de cercetare;
  3. nota de constatare la faţa locului, încheiată imediat după producerea evenimentului de către lucrătorul desemnat/serviciul intern de prevenire şi protecţie, iar în absenţa acestora, de serviciul extern de prevenire şi protecţie şi semnată de către angajator, care va cuprinde precizări referitoare la poziţia victimei, existenţa sau inexistenţa echipamentului individual de protecţie, starea echipamentelor de muncă, modul în care funcţionau dispozitivele de protecţie, ridicarea de documente sau prelevarea de probe şi orice alte indicii care pot clarifica toate cauzele şi împrejurările producerii evenimentului;
  4. schiţe şi fotografii referitoare la eveniment
  5. declaraţia accidentatului:
    1. olografa si dactilografiata+ copie CI
    2. se vor pune intrebari la activitatea desfasurata in momentul producerii evenimentului
    3. daca activitatea era in conformitate cu pregatirea lui, sarcina de munca, de la cine a primit sarcina de munca
    4. daca avea EIP, DACA IL UTILIZA
    5. daca EM avea dispozitive de protectie, daca erau in functiune
    6. martorii la eveniment;
  6. declaraţiile martorilor şi ale oricăror persoane care pot contribui la elucidarea împrejurărilor şi a cauzelor reale ale producerii evenimentului:
    1. olografa si dactilografiata+ copie CI
  7. copii ale actelor şi documentelor necesare pentru elucidarea împrejurărilor şi a cauzelor reale ale evenimentului:
    1. copie evaluare loc munca
    2. copie plan de prevenire si protectie
    3. tematica de instruire
    4. instructiuni proprii pentru activitatea desfasurata in momentul accidentarii
    5. dupa caz, document care sa ateste acordarea EIP
    6. masurile luate pentru acordarea primului ajutor( decizie, dotare, procedura);
    7. copie diploma, adeverinta calificare victima, permis conducere ;
    8. dupa caz, copie atestat, autorizare (sofer, macaragiu, stivuitorist, electrician)
    9. document care sa ateste ca era in timpul programului de lucru(pontaj, delegatie, foaie de parcurs)
    10. dupa caz, autorizatie ISCIR, LICENTA TRANSPORT, COPIE CONFORMA, TALON AUTO CU ITP, CERTIFICAT ADR;
  8. copii ale certificatului constatator sau oricăror alte autorizaţii în baza cărora angajatorul îşi desfăşoară activitatea;
  9. copii ale fişei de identificare a factorilor de risc profesional şi ale fişei de aptitudine, întocmite potrivit prevederilor legale;
  10. copii ale contractelor individuale de muncă ale victimelor + acte aditionale + fisa post;
  11. copii ale fişelor de instruire individuală în domeniul securităţii şi sănătăţii în muncă ale victimelor;
  12. copie a certificatelor de concediu medical;
  13. copii ale actelor/documentelor emise/completate de unităţile sanitare care au acordat asistenţă medicală victimelor, inclusiv asistenţă medicală de urgenţă, din care să rezulte data şi ora când accidentatul s-a prezentat pentru consultaţie, precum şi diagnosticul.
  14. copie a procesului-verbal de cercetare la faţa locului, încheiat de serviciile poliţiei rutiere, în cazul accidentelor de circulaţie pe drumurile publice.
Dosarul va mai cuprinde, după caz, orice alte acte şi documente necesare pentru a determina caracterul accidentului, cum ar fi:
Dosarul de cercetare a evenimentului trebuie să îndeplinească următoarele condiţii:
  1. filele dosarului să fie numerotate, semnate de membrii comisiei de cercetare, numită de angajator, şi ştampilate cu ştampila  angajatorului;
  2. numărul total de file conţinut de dosarul de cercetare şi numărul de file pentru fiecare document anexat la dosar să fie menţionate în opis;
  3. fiecare document, cu excepţia procesului-verbal de cercetare, să fie identificat în dosarul de cercetare ca anexă;
  4. paginile şi spaţiile albe să fie barate;
  5. schiţele referitoare la eveniment, anexate la dosar, să fie însoţite de explicaţii;
  6. fotografiile referitoare la eveniment să fie clare şi însoţite de explicaţii;
  7. formularul pentru declaraţie să fie conform modelului prevăzut în anexa nr. 14- pentru continuare declaratie vezi anexa;
  8. declaraţiile aflate la dosar să fie însoţite de forma tehnoredactată, pentru a se evita eventualele confuzii datorate scrisului ilizibil, certificate ca fiind conforme cu originalul şi semnate de către unul dintre membrii comisiei de cercetare.
Dosarul de cercetare a evenimentelor pentru evenimentele care au produs incapacitatea temporară de muncă pentru victime cu angajatori diferiţi;

Procesul-verbal de cercetare a unui eveniment se întocmeşte în mai multe exemplare, după cum urmează:

FIAM se completează pentru fiecare persoană accidentată în câte 4 exemplare care se înaintează spre avizare inspectoratului teritorial de muncă care a avizat dosarul de cercetare întocmit de comisia angajatorului, în termen de 3 zile lucrătoare de la primirea avizului.